سوپراسپرت مک لارن720S یکی از خودروهای قدرتمند و سریع گیتی محسوب می شود که داخل چند سال گذشته، تمجید کارشناسان و علاقه مندان دنیای خودرو را به همراه داشته است. همکاری بریتانیایی مک لارن پس از گذشت سه گانه سال از تولید 720S، حالا مدلی قدرتمندتر و زننده تر از آن را با کد LT تولید می کند. مک لارن 765LT درفش دار متاخر انگلیسی ها درون سری سوپر (Super Series) است که عملکرد متخصص چشمگیری دارد.

مک لارن 765LT با کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی و اضافه غلبه توانسته است در صدر محصولات سری سوپر قرار گیرد. این سوپراسپرت زیبای ۱،۲۲۹ کیلوگرمی، ریختگی ترین خودرو در کلاس خودش شمرده می شود و با شعار و انفراد هایی مثل «داینامیک رانندگی بهتر، آیرودینامیک ارتقا داده شده، قدرت بیشتر و تولید محدود» رونمایی شده است.



مک لارن 765LT مثل مقیاس 720S از پیشرانه ی چهارلیتری تویین توربوشارژ V8 استفاده می یواش. قدرت این پیشرانه ی هشت استوانه از ۷۱۰ اسب بخار در مدل 720S به ۷۵۴ اسب بخار و گشتاورش از ۷۷۰ نیوتن متر بوسیله ۸۰۰ نیوتن متر (مثل مک لارن سنا) ارتقا داده شده است. تیم مهندسی مک لارن با استعمال از پیستون های فورج سبک وزن، واشر سرسیلندرهای سه لایه قرین مک لارن سنا، سیستم سوخت رسانی پرفشار، ECU با تنظیم جدید و اگزوز ارتقا داده شده قدرت پیشرانه ی V8 را افزایش داده است.

مقاله ی مرتبط:داستان برند مکلارن؛ از قهرمانی در فرمول یک تا تولید خودروهای اسپرت

درکنار پیشرانه ی قدرتمندتر، مکانیک های مک لارن جعبه کنگره را حزن دست کاری کرده اند تا تعویض کنگره ها در 765LT درمقایسه با 720S تا ۱۵ درصد سریع العمل زیرفون انجام شود. به لطف کامل تغییرات فنی، 765LT فقط در ۲/۸ دم به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد. نکته بنیادی پر حرارت اینکه فقط ۷/۲ ثانیه نیاز است تا این سوپراسپرت جذاب از حالت س بوسیله سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. با این عملکرد فنی خارق العاده، سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت مک لارن 765LT حدود ۰/۴ حین از فراری488 پیستا و تقریبا یک وقت زننده تر از پورشه 911GT2RS است.



مک لارن 765LT درون پیستی که نامش نمایان نشده است، ۲/۵ ثانیه تند پر حرارت از 720S است. ترمزگیری این سوپراسپرت از سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت به حالت توقف کامل، تقریبا مشابه مک لارن سنا است و در ۱۱۰ متر مسافت ایفا می شود. عملکرد درخورتوجه 765LT درون ترمزگیری به لطف دیسک های سرامیک کربنی و کالیپرهای یخ کننده با فناوری فرمول یک است که دمای ترمز را تا ۵۰ منصب ی سلسیوس کاهش می دهد.

کاهش معادل ۸۰ کیلوگرمی مک لارن 765LT با کمک قطعات فیبرکربنی و جهیز اگزوز تیتانیومی و شیشه های نازک تر ممکن شده است. رینگ های ۱۰ پره ی جدید با پیچ های تیتانیومی و تایرهای پیرلی ۲۲ کیلوگرم، صندلی های مانور ای ۱۸ کیلوگرم، حذف سیستم صوتی و تهویه ی مطبوع ۱۰ کیلوگرمی (بوسیله التماس مشتری انتصاب می شود)، پنل های فیبرکربنی در پاره های متنوع کالبد ۱۴/۳ کیلوگرم و فنرهای جدید سیستم تعلیق بی قراری ۱/۵ کیلوگرم در کاهش اندازه 720S و دگرگونی این سوپراسپرت بوسیله 765LT کمک کرده است.



همان طورکه بارها درون سال های گذشته دیده ایم، محصولات مک لارن فقط سریع نیستند و امر پذیری مرجح غصه درون سیاهه ویژگی های خودروهای این همدستی بریتانیایی دیده می شود. 765LT همچنین برای کار پذیری بهتر به قطعات فیبرکربن در بدنه شامل اسپلیتر و سپر جلو، رکاب ها، سپر و دیفیوزر عقب و باله ی فعال عقب با نبوغ افزودن داونفورس (Downforce) یا نیروی روبه پایین تا ۲۵ درصد مجهز شده است. در مقایسه با 720S، فاصله ی بین دو چرخ جلو ۶ میلی متر بیشتر و ارتفاع خودرو حزن ۵ میلی متر کمتر شده است.

درپایان، باید اشاره کنیم عزب ۷۶۵ مایه از مک لارن 765LT تولید خواهد شد. بها محور ی پرچم دار سری سوپر مک لارن اعلام نشده است؛ اما 765LT اواخر سال ۲۰۲۰ بوسیله میدان جهانی عرضه می شود.  بیشتر بخوانید:کراس اور مفهومی و برقی داچیا اسپرینگ رونمایی شدخودروی برقی و مفهومی رنو مورفوز رونمایی شدسوپراسپرت VLF Force 1 V10 هنریک فیسکر حراج می شودبا شیوع کرونا، نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ لغو شدپورشه 911 با تیونینگ KMR و سیستم هیبرید معرفی شد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Xepersian گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com بینا Chris کتابخانه شهید بهشتی تاکستان حدیث دردمندی آوانکارد7 FIFA WORLD CUP RUSSIA-2018 همه چی هست